Nakolik byla logika lineární perspektivy opravdu určující pro renesanční malbu?
Pokud přijetí dominantního lineárně-perspektivního způsobu zobrazování přispělo ke konstrukci moderní subjektivity a racionalistického uvažování, lze předpokládat, že nový majoritní zobrazovací režim s odlišnými charakteristickými rysy bude působit na vznik jiné vizuality a jiného typu poznání, neboť vytváří zcela nový typ diváka.
Zobrazení Židů v české vizuální kultuře je částečně spojené s vizuálními stereotypy a projevy antisemitismu. Autorka předkládá obsáhlý exkurz do figurální ikonografie židovstva v českých zemích od konce 18. do 20. století.
Jaký konceptualizační rámec se jeví pro uvažování o komiksu jako adekvátní?
Theodor W. Adorno objevoval společenské tendence uvnitř samotné hudby. Kritická teorie jazzu pak nabízí otázku: Je synkopa dialektická?
Vizuální reprezentace uprchlické krize ve zpravodajské fotografii umožňuje médiím pracovat ve jménu exkluze či inkluze uprchlíků z/do majoritní společnosti. Jaké jsou rozdíly redakční strategie a diskurzivní praxe mezi deníky Aktuálně.cz, Der Kurier a Die Süddeutsche Zeitung?
Jakým způsobem kladl český politik s japonskými kořeny mezi lety 2014 až 2016 důraz na téma migrace a jak se jeho diskurz k uprchlíkům a přistěhovalcům v průběhu let měnil?
Jaký vliv mělo indické chápání zvířete na utváření jeho obrazu v euroamerickém prostoru a jaké změny naopak nastaly na druhé straně vlivového pole ve vztahu k fauně v bývalé indické kolonii pod britským vlivem?
Kde je hranice, za kterou se lidské stává mimolidským a naopak?