Co vidí Sebaldův čtenář první: text, nebo obraz? A je to vůbec důležité? Tato práce se zabývá vzájemným vztahem textu a obrazu v prozaických dílech W. G. Sebalda.
Autorka práce si klade za cíl zmapovat životní a uměleckou cestu Luďka Peška, jednoho ze zakladatelů tzv. space artu (kosmického realismu). V Česku je Luděk Pešek téměř neznámým umělcem, zejména z toho důvodu, že třicet let žil a pracoval ve Švýcarsku.
Práce, jedna z vítězných v soutěži Fresh Eye Call for Papers, je věnovaná studiu vybraných prvků ve vztazích estetického působení z hlediska možnosti přenosu smyslové zkušenosti obrazem mezi autorem výtvarného díla a divákem.
Jedna z vítězných prací čtvrtého ročníku soutěže Call for Papers. Metafora je nepochybně důležitou součástí umění a může často napomoci našemu porozumění mnohým uměleckým dílům, uvádí autorka. Zatímco literárním metaforám či metaforickým strukturám ve výtvarném umění je (obojímu samostatně) věnováno dost prostoru, intermediálnímu přesahu metafory mezi textem a obrazem je ale vyhrazeno místo spíše skromné.
Cílem práce je revize konceptu vizuální slasti, vytvořeného Laurou Mulvey a popsaného poprvé v její eseji Vizuální slast a narativní film. Autorka revizi provádí na konkrétním příkladu amerického televizního seriálu Hannibal (2013 – 2015). Také ona svou analýzu přihlásila do soutěže Fresh Eye Call for Papers.
Bakalářská práce přihlášená do soutěže Fresh Eye Call for Papers se zaměřuje na post-internetové umění v kontextu české tvorby.
Diplomová práce přihlášená do soutěže Fresh Eye Call for Papers popisuje vliv technologického vývoje na způsoby tvorby pohyblivého obrazu a představuje formy, jakých toto médium nabývá v oblasti živých
audiovizuálních performancí.
Práce přihlášená do soutěže Fresh Eye Call for Papers se zabývá především hypertrofovanou rolí „symbolických hodnot“, které jsou tvořeny v rámci reklamních reprezentací spotřebního zboží.
Módní pojem postpravda nese mnohé komplikace.